Co to jest Google Ads i jak działa?

AdWords, to system reklamowy firmy Google, który od niedawna funkcjonuje pod nową nazwą: Google Ads. Polega on na wyświetlaniu linków sponsorowanych w sieci wyszukiwania oraz sieci partnerskiej Google. Pozwala to na skuteczne docieranie do nowych klientów i sprzyja rozwojowi Twojej firmy.

Reklama AdWords powstała w 2000 roku. Wówczas sprzedażą miejsc reklamowych zajmował się specjalny dział wewnątrz Google. Dzięki ciągłym udoskonaleniom i modernizacjom system reklamowy zyskał na popularności. Aktualnie, aby rozpocząć wyświetlanie reklam wystarczy założyć konto na ads.google.com i skonfigurować swoją pierwszą kampanię reklamową.

W przypadku takich mediów reklamowych jak telewizja czy radio trudne jest szczegółowe oszacowanie rzeczywistych korzyści, jakie przyniosła nam reklama. Google Ads pozwalają nam na zbieranie szczegółowych danych odnośnie: wyświetleń reklamy, kliknięć, kosztu za kliknięcie, lokalizacji i innych parametrów, które pozwalają nam na udoskonalanie kampanii marketingowej.

Jak działa reklama Google Ads?

Reklama Google Ads pozwala między innymi na wyświetlanie reklamy na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google na wybrane frazy. Jest to rodzaj reklamy typu „pay per click” – oznacza to, że płacisz za rzeczywiste kliknięcia w baner reklamowy. Jej ogromną zaletą jest płatność za efekt, czyli za przekierowanie potencjalnego klienta na Twoją stronę. Koszt kliknięcia ustalany jest za pomocą aukcji. Cena za kliknięcie ulega ciągłym zmianom i zależy od ilości konkurencji. Oznacza to, że kliknięcie w jedną frazę może kosztować 30 groszy, a w inną nawet kilkadziesiąt złotych.

Google udostępnia szereg narzędzi, którzy umożliwiają oszacowanie miesięcznego kosztu prowadzenia kampanii oraz jej optymalizacji. Wśród nich znajdziemy planer słów kluczowych, podgląd i diagnostykę reklam oraz symulatory stawek oraz raporty skuteczności.

Przy prowadzeniu kampanii Google Ads należy pamiętać że pierwsze dwa-trzy miesiące mają charakter testowy. Jest to czas w którym na podstawie pierwszych wyników dopasowujemy słowa kluczowe, treść reklamy czy ustalamy kierowanie na odpowiednich odbiorców.

marketing internetowy dla małych firm

Reklama Google Ads w sieci wyszukiwań

Każdy z nas korzysta z wyszukiwarki google.pl w różnym celu: edukacyjnym, rozrywkowym czy komercyjnym.  „Wujek Google” zawsze nam pomoże, kiedy szukamy miejsca, gdzie można coś smacznie zjeść, ciekawych wydarzeń w okolicy, czy różnego typu produktów lub usług.

Z wyszukiwarki Google korzystamy często – na telefonie, tablecie i komputerze, a reklama Google Ads umożliwia wyświetlanie linku sponsorowanego na odpowiednie frazy wpisywane przez potencjalnych klientów. Większość użytkowników bardzo rzadko zagląda na drugą stronę w wyszukiwarce, dlatego tak ważne jest, aby wyświetlać się na najwyższych pozycjach. Dzięki płatnym wynikom wyszukiwań możesz wyświetlać bezpośredni link do Twojej strony na pierwszej stronie w google.pl w zaledwie 24 godzin od skonfigurowania konta Google Ads.

Jak działają reklamy Google w wyszukiwarce?

Reklama w sieci wyszukiwań pozwala na skuteczne docieranie do osób, które czynnie wyszukują produktów i usług świadczonych przez Twoją firmę. Załóżmy, że prowadzisz stacjonarny sklep z odzieżą sportową. Zależy Ci, aby reklama docierała jedynie do osób znajdujących się w Twojej okolicy. Na koncie Ads ustawiasz zasięg reklamy na wybraną lokalizację. Dobierasz słowa kluczowe na które ma wyświetlać się reklama i piszesz jej tekst. Potencjalny klient znajdujący się w pobliżu po wpisaniu w wyszukiwarkę wybranej frazy np. „buty sportowe”, zobaczy reklamę sklepu. Po kliknięciu zostanie przeniesiony na stronę Twojej firmy, gdzie może znaleźć informację o sklepie. Pamiętaj, że płacisz tylko za kliknięcie, nie ponosisz kosztów za wyświetlenie reklamy.

Reklama Google Ads w sieci reklamowej

Przeglądając różne portale, serwisy z wiadomościami czy fora, z pewnością zauważyłeś banery reklamowe. Google posiada rozbudowaną sieć reklamową, w której skład wchodzi YouTube, Gmail i kilka milionów stron należących do programu Google.

Reklama graficzna i video ma wiele zastosowań. Reklama ta trafia do wybranej grupy odbiorców, którzy mogą być zainteresowani Twoimi usługami i produktami. Wykorzystuje się ją między innymi do działań re-marketingowych czy szerzenia świadomości marki.

Jak działają reklamy graficzne?

Załóżmy, że prowadzisz sklep meblowy. Za pomocą sieci reklamowej możesz dotrzeć do osób, które przeglądają strony poświęcone wystrojowi wnętrz i urządzaniu mieszkania. Na koncie Google Ads możesz określić kierowanie między innymi na tematy, miejsca docelowe i odbiorców.

Kampania re-marketingowa pozwala na wyświetlanie reklamy osobom zapisanym na Twojej liście re-marketingowej. Musi ona posiadać minimalną ilość aktywnych użytkowników. Należy pamiętać, że każdy może wypisać się z listy, między innymi przez usunięcie plików cookies w przeglądarce.

Sprawdź w jaki sposób możesz dotrzeć do większej ilości klientów!

Umów się na bezpłatną 30-minutową rozmowę z naszym specjalistą, który wskaże pola do optymalizacji w działaniach marketingowych dla Twojej firmy.

Reklama Zakupy Google

Reklama produktowa została stworzona na potrzeby sklepów internetowych. Pozwala na wyświetlenie szczegółowych informacji o produkcie. Ten typ reklamy wyświetla się w wyszukiwarce Google, Grafice Google, Zakupach Google oraz na stronach partnerów w sieci wyszukiwania Google. Do skonfigurowania kampanii produktowej należy połączyć konto Google Merchant Center z kontem Google Ads.

Reklama produktowa pozwala na zmniejszenie kosztów reklamy, ponieważ klient jeszcze przed kliknięciem w reklamę może zobaczyć produkt oraz jego cenę, przez co jest bardziej zdecydowany na zakup, co przekłada się na zwiększenie zysków z reklamy.

Google Merchant Center to narzędzie, w którym wprowadzamy listę produktów. To właśnie w tym miejscu podajemy aktualne i szczegółowe informacje o towarze dostępnym w naszym sklepie internetowym. Na koncie Google Ads natomiast ustawiamy zasięg kampanii, koszt za klikniecie oraz budżet jaki chcemy przeznaczyć na reklamę.

Czy reklamy Google Ads są bezpieczne dla użytkownika?

Google przykłada dużą wagę do bezpieczeństwa użytkowników. Strona, na którą kierowana jest reklama musi być przyjazna dla Internauty. W przypadku, gdy ładuje się zbyt długo, zawiera zakazane lub niebezpieczne treści – reklamy zostaną wstrzymane. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku zainfekowania witryny niebezpiecznym lub złośliwym oprogramowaniem.

Google wymaga od reklamodawcy, aby jego reklamy były czytelne i nie wprowadzały użytkownika w błąd. Ważne jest również odpowiednie redagowanie reklam i umieszczania w nich istotnych informacji o świadczonych usługach i sprzedawanych produktach. Należy pamiętać, aby reklama była przejrzysta i czytelna. W przypadku nie przestrzegania zasad redakcyjnych, zostanie ona wstrzymana.

Google ogranicza również możliwość reklamowania produktów i usług niebezpiecznych, do których zaliczane są między innymi: leki, alkohol, treści erotyczne, hazard i gry. Potępiane jest również zbieranie i wykorzystywanie danych w niejasnych celach lub bez zachowania odpowiednich środków bezpieczeństwa. Aktualnie Google posiada jedną z najbardziej rozbudowanych systemów reklamowych, które są bezpieczne dla Internautów. Umożliwia również reklamodawcom na skuteczne docieranie do potencjalnych klientów.

Zobacz również