Marketing internetowy i narzędzia Google

Jak mierzyć skuteczność naszych działań marketingowych w Internecie? Skąd wiemy, że nasze działania SEO przynoszą efekt oraz czy nasza reklama trafia do odpowiedniej grupy odbiorców? W jaki sposób możemy dobierać słowa kluczowe, które przyniosą nam korzyści? Odpowiedzi na te pytania należy szukać w odpowiednich narzędziach analitycznych.

Darmowe narzędzia przydatne w marketingu internetowym od Google

Skuteczne działania e-marketingowe wymagają od nas kontrolowania wielu kwestii. Niezwykle pomocne będą tu narzędzia od firmy Google, które są dostępne dla wszystkich. Google posiada ogromne zaplecze darmowych i przydatnych narzędzi, które pozwalają na analizę witryny i monitorowanie ruchu na naszej stronie.

Google Analytics

Co to jest Google Analytics?

Jednym z najpopularniejszych narzędzi w marketingu internetowym jest Google Analytics. Pozwala na zbieranie informacji o ruchu oraz zachowania użytkowników na stronie. Z Google Analytics może korzystać każdy, kto posiada mail w gmail.com lub konto Google.

Po umieszczeniu odpowiedniego tagu śledzącego w kodzie witryny może zbierać niezastąpione informacje o stronie. Google Analytics pozwala na sprawdzenie skąd pochodzi ruch na witrynie, ile czasu użytkownicy spędzają na poszczególnych podstronach oraz skąd pochodzą konwersje.

Analizowanie tych informacji pozwala na ustalenie skutecznych działań marketingowych dla Twojej firmy. Dzięki możliwości wyznaczania celi, w prosty sposób możemy mierzyć skuteczność naszych działań. Jeżeli posiadasz własną stronę i nadal nie używasz Google Analytics, to najwyższy czas to zmienić.

Google Moja Firma (GMF)

Czy wizytówka Google Moja Firma jest potrzebna?


Posiadanie wizytówki firmy na mapach Google to doskonałe posunięcie, aby skuteczniej docierać do klientów w swojej okolicy. Jest ona całkowicie darmowa i posiada niezastąpione funkcjonalności. Pozwala na wytyczenie trasy do Firmy, wykonanie telefonu i umieszczenie istotnych informacji, takich jak godziny otwarcia, opis działalności czy link do strony.
To jednak nie wszystko – GMF pozwala na monitorowanie statystyk z wyświetlania wizytówki, umieszczanie wpisów oraz wystawianie ocen i recenzji dla Twojej firmy. To doskonałe medium do pozyskiwania klientów. Zadbaj więc, aby Twoja wizytówka dobrze wyświetlała się na mapach Google i wyszukiwarce.

Sprawdź w jaki sposób możesz dotrzeć do większej ilości klientów!

Umów się na bezpłatną 30-minutową rozmowę z naszym specjalistą, który wskaże pola do optymalizacji w działaniach marketingowych dla Twojej firmy.

Google Search Console

Google Search Console to darmowe narzędzie stworzone dla właścicieli firm i specjalistów SEO. Pozwala na sprawdzenie, czy strona jest widoczna dla Google i poprawnie indeksowana przez roboty. Pomoże przy znalezieniu błędów w indeksowaniu i w rozwiązaniu problemów z podstronami.

Google Search Console pozwala na monitorowanie pozycji i stanu witryny. Ciekawą funkcją jest również możliwość sprawdzenia linków zewnętrznych i wewnętrznych. Warto z niego korzystać, ponieważ jest łatwe w obsłudze i intuicyjne. Świetnie uzupełnia dane z Google Analytics.

Trendy Google

Trendy Google pozwoli nam na sprawdzenie aktualnych trendów w wyszukiwaniu. To narzędzie umożliwia śledzenia trendów w danym temacie. Warto również zwrócić uwagę na sekcję „wyszukiwania zyskujące popularność”. Jeżeli z trudem przychodzi Ci wymyślenie kolejnego tematu na artykuł na bloga Trendy Google stanie się Twoim najlepszym przyjacielem.

PageSpeed Insights

PageSpeed Insights pozwala nam na sprawdzenie szybkości wczytywania strony na komputerach i urządzeniach mobilnych. Narzędzie to ocenia stronę według 100 pkt skali, im wyższy wynik osiągnie strona tym lepiej. Pamiętaj, że szybkość ładowania stron jest jednym z najważniejszych czynników, które decydują czy Internauta zapozna się z jej treścią, czy opuści ją zanim zobaczy zawartość witryny.

agencja marketingowa

Google Ads to potężne narzędzie, które posiada wiele przydatnych funkcji. Wśród nich znajdziemy Planer Słów Kluczowych, który umożliwia sprawdzenie potencjału słów kluczowych, ich konkurencyjność i średnią miesięczną liczbę wyszukiwań. Założenie konta w Google Ads jest darmowe.

Planer Słów Kluczowych funkcjonował wcześniej jako oddzielne narzędzie Google Keyword Tool. Został on jednak połączony z systemem reklamowym Google.

Zobacz też: co to jest Google Ads i jak działa?

Dlaczego warto korzystać z narzędzi Google?

Google.com to najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa w Polsce. Korzysta z niej ponad 95% Polaków. Ponieważ google.com zgarnia niemal cały ruch, nie opłaca się optymalizować strony pod inne wyszukiwarki. Jej bezkonkurencyjność pozwala na przedstawianie rzetelnych danych o wyszukiwania dokonywanych przez polskich Internautów w Trendy Google czy Google Ads.

Warto zwrócić uwagę również na fakt, że inne wyszukiwarki internetowe mocno inspirują się Google. Wykorzystując wyżej wymieniona narzędzia do optymalizacji strony pod wymogi Google zwiększasz pozycję witryny w organicznych wyszukiwaniach również w innych wyszukiwarkach.

Zobacz również

Pozycjonowanie strony www – od czego zacząć?

Pozycjonowanie strony internetowej to obecnie kluczowy element każdej strategii marketingowej, skupionej na rozwoju biznesu online i przyciągnięciu nowych klientów. Bez względu na to, czy prowadzimy