Marketing internetowy – co to jest i dlaczego każdy o nim mówi?

Najogólniej mówiąc marketing internetowy to wszystkie działania wykonywane przez firmę, które mają na celu zwiększyć sprzedaż i pozyskiwać nowych klientów za pomocą Internetu. Do e-marketingu zaliczamy między innymi:

  • tworzenie stron lub sklepów internetowych,
  • prowadzenie social mediów (Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter, TikTok),
  • reklama Google Ads,
  • pozycjonowanie stron,
  • kampanie mailingowe.

Przedsiębiorcy mają dużą świadomość, odnośnie konieczności zakładania profili firmy na różnych social mediach takich jak Facebook czy Instagram, a także posiadania strony firmowej. To istotne, aby wiedzieć, czego się potrzebuje, ale warto też rozumieć dlaczego.

Dlaczego wszyscy chcą reklamować się w Internecie?

Rewolucja technologiczna, której jesteśmy świadkiem, mocno wpłynęła na zmiany i trendy w ogólnie pojętym marketingu. Trudniej jest wskazać osoby, które aktualnie nie są w posiadaniu smartfonu z dostępem do Internetu. Każdy jak mantrę powtarza „w Internecie jest wszystko”, a jeszcze częściej odpowiada „wygoogluj sobie”.

Internet, czyli szybki i łatwy dostęp do informacji

Nieograniczony dostęp do informacji, sprawił, że użytkownicy coraz częściej korzystają z sieci, nie tylko w wyszukiwaniu rozrywki czy materiałów edukacyjnych, ale również do celów zakupowych. Klient stojąc w sklepie sprawdza interesujący go produkt, zapoznaje się z opinią konsumentów i porównuje cenę u konkurencji!

Smartfon – nowa, podręczna encyklopedia

Nie prowadząc żadnych działań marketingowych strzelasz samobója. Klienci odchodzą od kolekcjonowania ulotek i wizytówek, które wypychają ich portfele i torebki. Coraz mniej uwagi przykładają do banerów reklamowych na budynkach i witrynach sklepowych. Zgodnie z nową ideą – jak czegoś będą potrzebować, to „wygooglują sobie”. Dlatego pragną z łatwością znaleźć interesujące ich usługi i produkty w swojej okolicy, używając do tego telefonu.

Czy prowadzisz skuteczny marketing internetowy?

W powyższym pytaniu najistotniejsze jest słowo „skuteczny”. Jak już wiemy z akapitów powyżej, marketing internetowy to wszystkie działania wykonywane przez firmę, aby pozyskiwać klientów za pomocą Internetu. Samo założenie strony firmowej na Facebooku to z pewnością „jakieś działanie”, ale jeżeli na nim zaprzestaniemy to okaże się, że było nieskuteczne.

Tak więc, aby pozyskiwać klientów za pomocą Internetu, konieczne jest prowadzenie skutecznych działań marketingowych. Oczywiście posiadanie swojego prywatnego konta w sieci to doskonały początek. Takim miejscem jest nasza strona internetowa, która wyświetla się pod odpowiednią domeną. Tylko jak Internauci mogą trafić na naszą witrynę? Szansa na to, że zgadną adres strony jest znikoma.

Wyszukiwarki internetowe i walka o pierwsze miejsce

Z pewnością pomyślałeś o wyszukiwarce google.pl – doskonale! Tylko co trzeba zrobić, aby nasza strona wyświetliła się na zapytanie potencjalnego klienta? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednak już tak prosta. Na pozycję naszej strony ma wpływ wiele czynników, które są jak puzzle. Kiedy wszystkie złożymy to osiągniemy zamierzony cel.

Wielu przedsiębiorców posiada strony internetowe, na które dosłownie nikt nie wchodzi, ponieważ są „na końcu Internetu”. Aktualnie większość Internautów nie zagląda na drugą stronę wyszukiwarki Google! Strach pomyśleć jak niewielu jest śmiałków, którzy decydują się dotrzeć do piątej strony. Kiedy ostatnio Ty sprawdziłeś wyniki dla dowolnej frazy na dziesiątej stronie w google.pl? Zakładam, że nie brakowała Ci determinacji! Czy Twoim klientom jej wystarczy, aby znaleźć Twoją stronę w odmętach Internetu?

reklama w internecie

Chcesz sprawdzić skuteczność dotychczasowych działań marketingowych?

Porozmawiajmy o tym, jak Twoja firma pozyskuje klientów i w jaki sposób możesz to rozwinąć. Wykonamy dla Ciebie weryfikację działań i zaproponujemy najlepsze rozwiązania marketingowe dedykowane dla Twojej firmy.

Darmowa reklama w Internecie – czyli obalamy mity

Darmowa reklama w Internecie to już nieśmieszny żart. Oczywiście, nie musisz decydować się od razu na outsourcing w agencji marketingu internetowego. Prawda jest jednak taka, że czyjaś praca kosztuje – czy to zatrudnionego pracownika, czy Twoja. To jednak nie koniec złych nowin dla osób poszukujących sposobów na darmową reklamę w Internecie.

Facebook, Instagram, Linkedin, OLX – wszyscy – ograniczają zasięgi Twoich wpisów i ogłoszeń. To zabieg celowy, aby zachęcić do kupienia tak zwanych postów sponsorowanych. Nie można mieć do nich żalu, w końcu utrzymanie tak dużych serwisów wymaga ogromnych kosztów. Bezawaryjność, duże zasięgi, możliwość wyboru odbiorców do jakich chcemy dotrzeć… ma swoją cenę. Publikacja artykułów sponsorowanych, pozyskiwanie wpisów do wartościowych katalogów linków, nie wspominam już nawet o reklamie Google Ads.

Nawet, jeśli nie uważasz swojej pracy jako poniesiony koszt, to w pewnym momencie natrafisz na ścianę, gdzie bez „zapłaty za reklamę” nie otworzą się drzwi do kontynuowania skutecznego marketingu internetowego.

Zobacz również