Co zrobić, aby poprawić konwersje na stronie internetowej?

Aspekt techniczny i wizualny strony internetowej ma ogromny wpływ na nasze możliwości w kwestii konwersji. Liczy się nie tylko to, jaki produkt oferujemy, ale też sposób, w jaki przedstawimy go potencjalnemu nabywcy. Sprawdź, co możesz zrobić żeby poprawić konwersje na swojej stronie internetowej.

Zadbaj o odpowiedni design strony

Trendy w kwestii designu stron internetowych zmieniają się bardzo szybko. Dla biznesu najważniejsza jest jednak spójność pomiędzy wykorzystanymi elementami wizualnymi a oferowanym produktem. Zadbaj o to, żeby użytkownik odniósł jak najlepsze pierwsze wrażenie po odwiedzeniu Twojej strony i unikaj zbędnych elementów graficznych. Spójny, klarowny układ witryny nie tylko zachęci odwiedzających ją internautów do zapoznania się z Twoją ofertą, ale też pozwoli im sprawniej przejść do procesu zakupowego.

Stosuj rozwiązania przyjazne dla użytkownika

Pomimo rozwoju w kwestii UX – wyskakujące okienka wciąż stanowią istotny problem na wielu istniejących dziś stronach internetowych. Tymczasem nawet w przypadku takich elementów jak zgoda na gromadzenie plików cookies możemy zastosować przyjazne dla użytkownika rozwiązania, które nie będą nadmiernie wpływać na płynność korzystania z witryny. Przykładem może być zamieszczenie potrzebnych informacji na pasku wyświetlanym u dołu strony.

Pamiętajmy, że zgodnie z prawem zgody użytkownika wymaga jedynie gromadzenie plików cookies, które nie są kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania strony. Jeżeli zatem nie korzystamy z narzędzi analitycznych, cookies marketingowych czy informacji związanych z social media, możemy ułatwić naszym odbiorcom podróż po naszej stronie rezygnując z wyświetlania okienek dotyczących plików cookies.

Zrezygnuj z nachalnych form autopromocji

Jeżeli zaś chodzi o pop-up’y zawierające informacje o rejestracji do newslettera lub przecenie na nasze produkty, najlepiej będzie jeżeli zrezygnujemy z takiego sposobu komunikacji z klientem. Wyskakujące elementy utrudniają korzystanie ze strony internetowej oraz ujemnie wpływają na jej punktację w Core Web Vitals – zestawie wymogów technicznych, wpływających na naszą pozycję w Google. Banner umieszczony w widocznym miejscu strony czy niewielki formularz w jej dolnej części w zupełności wystarczą tym internautom, którzy będą zainteresowani oferowaną przez nas zniżką lub rejestracją w newsletterze.

Zadbaj o treści wysokiej jakości

Jednym z najczęściej popełnianych błędów przy budowaniu landing page’y jest samodzielne tworzenie tekstu marketingowego przez przedsiębiorcę. Tworzenie treści sprzedażowych jest złożoną umiejętnością, wymagającą odpowiedniego doświadczenia. Opis usługi lub produktu powinien od początku do końca przyciągać uwagę odbiorcy i coraz bardziej zachęcać go do dokonania zakupu.

Jeżeli nasz tekst nie będzie wystarczająco interesujący i poprawny językowo, możemy być pewni że większość odbiorców nie zainteresuje się tym, co mamy do zaoferowania – nawet jeśli sam produkt jest dobrej jakości. Zlecenie napisania profesjonalnych tekstów na strony sprzedażowe lub – jeżeli chcemy wykorzystać stworzone przez siebie treści – skorzystanie z pomocy redaktora, jest absolutną koniecznością jeżeli zależy nam na jak najwyższej konwersji.

Ogranicz wykorzystywane skrypty do minimum

Każda wywoływana na Twojej stronie komenda wydłuża czas ładowania witryny. Nie tylko jest to frustrujące dla odwiedzających ją internautów, ale też niekorzystnie wpływa na jej ocenę w kryteriach Google, obniżając naszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Audyt SEO, który możesz bezpłatnie wykonać pod tym linkiem pomoże nam wykryć nieużywane fragmenty kodu na stronie i przyspieszyć jej działanie.

Korzystaj z wielu kanałów komunikacji

Obecność na najchętniej używanych przez Twoją grupę docelową social mediach pozwoli ci zdobyć sympatię potencjalnych klientów oraz zaprezentować siebie i swoje produkty od mniej formalnej strony. Media społecznościowe stwarzają wiele okazji do nawiązania kontaktu z odbiorcami, którzy w przeciwnym wypadku nie dowiedzieliby się o istnieniu naszej firmy. Wykorzystując takie narzędzia jak transmisje live na Youtube czy tworzenie Instagram Reels otwieramy się na szerokie grono internautów zainteresowanych naszą niszą.

Twórz płatne kampanie marketingowe

Kampanie w Google Ads, na Facebooku czy Instagramie są doskonałym sposobem na rozszerzenie kręgu swoich odbiorców – szczególnie jeśli dopiero zaczynamy sprzedaż i nie dysponujemy rozbudowaną siecią kontaktów.

Tworząc płatną kampanię reklamową możemy dokładnie sprecyzować wiek, lokalizację czy zakres zainteresowań osób, do których najbardziej chcielibyśmy dotrzeć z naszym przekazem. W ten sposób ograniczymy środki przeznaczone na marketing do minimum, zapewniając sobie jednocześnie maksymalną efektywność naszych działań.

Chcesz zwiększyć konwersje na swojej stronie www?

Porozmawiajmy o tym, jak Twoja firma pozyskuje klientów i w jaki sposób możesz to rozwinąć. Wykonamy dla Ciebie weryfikację działań i zaproponujemy najlepsze rozwiązania marketingowe dedykowane dla Twojej firmy.

Wykorzystuj wysokiej jakości pliki graficzne w odpowiednim formacie

Jakość zdjęć umieszczanych na stronie sprzedażowej może mieć decydujący wpływ na decyzję zakupową odwiedzających ją internautów. Warto jednak mieć na uwadze również optymalizację plików graficznych pod kątem sprawnego funkcjonowania witryny. Możemy to osiągnąć wykorzystując dedykowane dla sieci rozszerzenia plików graficznych, takie jak WebP, PNG czy SVG.

Zobacz również