Pozycjonowanie strony internetowej to obecnie kluczowy element każdej strategii marketingowej, skupionej na rozwoju biznesu online i przyciągnięciu nowych klientów. Bez względu na to, czy prowadzimy dużą firmę, czy też mały rodzinny biznes, pozycjonowanie będzie nam potrzebne. Tylko jak się do niego zabrać? Podpowiadamy.
- Pierwsza kluczowa decyzja – pozycjonować samodzielnie czy z pomocą agencji?
- Audyt SEO – o czym warto wiedzieć?
- Content Marketing – jak podejść do tworzenia treści na początku przygody z pozycjonowaniem?
- Narzędzia niezbędne do pozycjonowania
Pierwsza kluczowa decyzja – pozycjonować samodzielnie czy z pomocą agencji?
Każda strona internetowa z potencjałem do rozwoju musi być pozycjonowania i nie ma w tym obszarze żadnego pola do negocjacji. Jeśli już zdaliśmy sobie sprawę z tego, że bez zabiegów związanych z tworzeniem treści, projektowaniem słów kluczowych, tworzeniem strategii link-buidlingowej i optymalizacją techniczną strony nie zajdziemy daleko, połowa sukcesu za nami.
Czy jednak samodzielnie mamy odpowiednią wiedzę, czas i energię na to, by wziąć na barki to ciężkie zadanie?
Pozycjonowanie strony internetowej nieco różni się od innych procesów realizowanych w przedsiębiorstwie. Pierwsze efekty najprawdopodobniej zobaczymy dopiero po kilkunastu tygodniach, a i one, w przypadku osoby początkującej nie są pewne. Jeśli prowadzimy mały, rodzinny biznes, który stara się redukować koszty usług zewnętrznych, samodzielne pozycjonowanie może być odpowiednią decyzją, o ile jesteśmy w stanie podjąć to wyzwanie. Jeśli jednak naszym celem jest harmonijny wzrost liczby użytkowników odwiedzających witrynę, a nasza firma może być uznana za biznes większy, prędzej czy później outsourcing pozycjonowania, lub chociaż zlecenie konkretnych procesów okaże się niezbędne. Wyspecjalizowane agencje SEO dysponują ekspertami, którzy mają wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu i posiadają już pewne wypracowane schematy działania, które przynoszą najlepsze efekty.
Audyt SEO – na początku warto wiedzieć na czym się stoi
Odziedziczyliśmy po kimś domenę naszej strony? A może witryna była postawiona już kilka lat temu i dotychczas zabrakło nam motywacji do działania w stronę jej rozwoju? Bez względu na to, w jakiej jesteśmy sytuacji, początek działań SEO powinien zainicjować audyt www.
Analiza strony pod SEO, która w syntetyczny sposób zweryfikuje, które obszary obecnie wymagają najwyższej uwagi właściciela, a które z kolei stanowią mocną stronę naszego sklepu internetowego. Darmowy audyt SEO dostępny pod adresem audytseo.edu.pl bardzo wnikliwie oceni jakość techniczną strony, a także jej potencjał SEO i jako produkt finalny opracuje szczegółowy raport z wszelkimi uwagami związanymi z obecnym stanem witryny. Może się okazać, że strona jest już nieco archaiczna i wszelkie zabiegi związane z pozycjonowaniem nie przyniosą zamierzonego efektu. Nie każdy przedsiębiorca dysponuje wiedzą umożliwiającą dokonanie takiego osądu. My również na samym początku nie musimy zlecać audytu SEO. Zacznijmy od darmowej, 30-minutowej konsultacji telefonicznej lub za pośrednictwem Zooma, podczas której ekspert SEO doradzi, jakie akcje warto podjąć na początku procesu pozycjonowania.
Sprawdź w jaki sposób możesz zacząć pozycjonować Twoją stronę www!
Umów się na konsultację w sprawie pozycjonowania strony www
Content Marketing – jak podejść do tworzenia treści na początku przygody z pozycjonowaniem?
Treści to trzon pozycjonowania. Unikatowe, ciekawe dla użytkownika i zoptymalizowane pod SEO opisy produktów, artykuły blogowe, wpisy i poradniki mogą w imponujący sposób zwiększyć wartość naszej strony i wywindować ją na szczyty rankingów Google.
Jednak pisanie treści to sztuka, która balansuje pomiędzy tworzeniem merytorycznych, atrakcyjnych dla oka tekstów, które dodatkowo są odpowiednio odbierane przez algorytmy Google poprzez subtelne wplatanie słów kluczowych oraz linków. Nie dziwi więc fakt, że zdecydowana większość przedsiębiorców z aspiracjami do odniesienia sukcesu w sieci może najzwyczajniej w świecie nie mieć czasu na tworzenie takiej treści. Na szczęście i w tym obszarze możemy skorzystać z usług agencji, która wykona treści na dany temat, z zachowaniem wszelkich standardów SEO w znacznie szybszym czasie i za rozsądną cenę.
Narzędzia niezbędne do pozycjonowania – z czego warto korzystać?
Żadna agencja SEO, realizująca zlecenia dla klienta nie rozpoczyna procesu pozycjonowania bez narzędzi wspierających każdy element tych działań. Dlaczego więc my, planując przynajmniej na początku samodzielną pracę nad zwiększeniem widoczności naszej strony, mielibyśmy działać inaczej?
Zaawansowane narzędzia SEO to absolutna podstawa, która pozwoli nam przeanalizować działania konkurencji, sprawdzić jakość zaprojektowanych fraz kluczowych, ocenić skuteczność treści i jakość strategii link-buildingowej. Na początku warto zapoznać się z darmowymi narzędziami, takimi jak Google Search Console czy Google Analytics. W dalszym stadium naszych działań możemy zastanowić się nad inwestycją w kompleksowe narzędzia wsparcia pozycjonowania jak Surferseo, SEMRush czy Senuto.