Dlaczego warto mieć zaktualizowaną wizytówkę Google Moja Firma?

Strategia marketingowa każdego biznesu planującego rozwijać swoją aktywność w sieci to wielowymiarowy proces, który obejmuje nie tylko reklamę, aktywność w social-mediach, tworzenie treści, ale też dbanie o to, by nasi klienci szybko znaleźli o nas informacje w wyszukiwarce Google. Ostatni aspekt jest możliwy do zrealizowania za pośrednictwem Google Moja Firma. Czym jest popularny GMF i jak wpłynie na rozwój naszego przedsiębiorstwa?

Czym jest Google Moja Firma

Zacznijmy od samego początku, a zatem od wyjaśnienia, czym dokładnie jest Google Moja Firma – narzędzie, które ma ogromny wpływ na postrzeganie naszej marki w internecie, a jednak wciąż pomijane przez przedsiębiorców, którzy swoją energię poświęcają na inne aktywności marketingowe i promocyjne. 

Google Moja Firma, znane też pod skrótem GMF stanowi kompleksowy katalog wszystkich przedsiębiorstw, którego podstawowym założeniem jest optymalne zarządzanie wizerunkiem i statusem działalności nie tylko w wyszukiwarce, ale także w popularnych mapach Google. Za pośrednictwem Google Moja Firma każdy klient może, przeglądając przedsiębiorstwa zlokalizowane w najbliższym sąsiedztwie poznać szczegóły danej firmy, dane adresowe i kontaktowe, a także przeczytać opinie innych użytkowników, którzy mieli styczność z danym podmiotem i pragną zaopiniować standardy panujące w nim, często okraszone zdjęciami. 

GMF to zupełnie bezpłatne narzędzie, które jest oddane do dyspozycji przedsiębiorców lokalnych, jak i tych większych, którzy planują ekspansję swojego biznesu nie tylko w modelu stacjonarnym, ale także online. To właśnie przedsiębiorca udostępnia podstawowe informacje o swojej działalności w dedykowanej wizytówce, a także dba o ich aktualność. 

W jaki sposób stworzyć i skonfigurować wizytówkę firmy w narzędziu Google Moja Firma?

Założenie wizytówki w GMF to proces łatwy i intuicyjny, który pozwoli nam uzyskać pełen dostęp do wszelkich funkcjonalności związanych z tym narzędziem. Na samym początku musimy zalogować się na adres mailowy, powiązany z pocztą Gmail. Następnie z poziomu mapy Google wyszukajmy własną firmę i uzyskajmy do niej pełen dostęp lub w przypadku braku jej obecności, dodajmy ją, wpisując oficjalną nazwę, wybierając kategorię działalności, a także podając pełen adres oraz inne przydatne dane kontaktowe. 

Następnie czeka nas proces weryfikacji wizytówki Google, który ma na celu uwiarygodnienie profilu i uzyskanie pełnego dostępu. Weryfikacja może zostać przeprowadzona w dowolny sposób, zarówno za pośrednictwem poczty elektronicznej, wiadomości tekstowej, jak również połączenia telefonicznego. Po poprawnej weryfikacji profil Google Moja Firma jest w aktywny i gotowy do promowania naszego biznesu. 

Aktualna wizytówka GMF – co zyskuje przedsiębiorca? 

Jakie są podstawowe zalety wynikające z aktywnego zarządzania wizytówką biznesu w Google Moja Firma? Przede wszystkim stajemy się widoczni i rozpoznawalni dla wszystkich potencjalnych klientów, którzy być może chcieliby skorzystać z naszych usług. Dzięki GMF jesteśmy obecni w Google Maps, czyli najpopularniejszej aplikacji do nawigacji w Polsce. Dodatkowo Google Moja Firma wspomaga procesy budowania pozytywnego wizerunku firmy. Aktualny, wyczerpujący opis działalności, szczegółowe dane kontaktowe i adresowe, a także zdjęcia sprawiają, że użytkownicy postrzegają nas jako firmę zorganizowaną, dbającą o szczegóły nastawioną proaktywnie na klienta. 

To jednak nie wszystko, co zyskujemy poprzez stworzenie aktualnej wizytówki naszego biznesu. Google Moja Firma umożliwia także tworzenie opinii dotychczasowych klientów. W ostatnich latach to właśnie Google Opinie zyskują na znaczeniu, gdy potencjalny klient waha się przed złożeniem wizyty u nas w celu skorzystania z usług lub zakupu towaru. Jeśli odpowiednio dbamy o biznes, pozytywne opinie jedynie zwiększą wiarygodność naszej marki, wzbudzą dodatkowe zainteresowanie, a w długim okresie zwiększą napływ klientów. 

Kolejna korzyść to bierne pozycjonowanie własnej działalności w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie – Google. Dodatkowe dane o naszej działalności, zdjęcia, wpisy, zainteresowanie klientów napędzają naszą wizytówkę i pozycjonują nas, co sprawia, że nasz biznes pokazuje się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania. 

Uzyskaj dane analityczne z Google Moja Firma

Wprawdzie Google Moja Firma to skuteczne narzędzie promujące nasz biznes, to jednak nie możemy zapominać o zaawansowanych funkcjach analitycznych, do których uzyskujemy dostęp wraz z pełną aktualizację profilu. GMF dostarcza nam szeregu statystyk, które dostarczają nam wielu przydatnych danych, a także wspierają nas w dalszych działaniach marketingowych i ułatwiają podejmowanie strategicznych decyzji.

Z poziomu zakładki statystyki, możemy uzyskać informacje o:

  • Sposobie, w jaki klienci poszukują naszej firmy w internecie;
  • Działaniach klientów, którzy wyszukiwali nas w wyszukiwarce;
  • Zapytaniach o trasę;
  • Popularnych godzinach wyszukiwania naszej firmy;
  • Liczbie wyświetleń zdjęć;
  • Źródle, z którego klienci widzą naszą firmę.

Wszystkie statystyki w postaci czytelnych raportów są dostępne bez dodatkowych opłat, a szybkie wyciąganie wniosków z danych ułatwiają nam dodatkowe wizualizacje w postaci diagramów. 

Konsekwencje zaniedbania wizytówki w Google Moja Firma 

Google Moja Firma to w dzisiejszych, niezwykle konkurencyjnych dla biznesu czasach podstawowe narzędzie wspierające wszelkie procesy e-marketingowe. Co tracimy, zaniedbując ten kanał reklamy i promocji naszej firmy?

Przede wszystkim brak możliwości reakcji na opinie użytkowników. Jeśli nasza nieaktywna i zaniedbana wizytówka zawiera jedynie recenzje zadowolonych klientów, to nie musimy się martwić. Jednak im więcej klientów, tym więcej opinii, spośród których co jakiś czas trafić może się klient nieusatysfakcjonowany standardem obsługi, jakością usługi czy towaru. W takim przypadku dobrą praktyką jest odpowiedzieć takiemu klientowi, czy to argumentując naszą rację, czy wyjaśniając zamieszanie. Inni użytkownicy, widząc aktywność właściciela wizytówki, wiedzą, że jest to osoba czytająca opinie i dostosowująca swój biznes do potrzeb klientów. Jeśli negatywne opinie przejdą bez echa, nasza marka może stracić wiarygodność, a co za tym idzie, także klientów. 

Chcesz omówić działania marketingowe dla Twojej firmy?

Skontaktuj się ze specjalistą ds. marketingu i wspólnie wybierzcie najskuteczniejsze metody promowania Twojej firmy w sieci.

Zobacz również