Skuteczna reklama w sieci – Marketing Internetowy krok 2

Prowadzenie skutecznego marketingu internetowego skupia się na dopracowaniu szczegółów. W poprzednim artykule podkreśliliśmy, jak istotne jest posiadanie intuicyjnej i funkcjonalnej strony internetowej. Skoro postawiliśmy już pierwszy krok, więc to najwyższy czas na kolejny. Skąd możemy mieć pewność, że nasza witryna internetowa jest intuicyjna i funkcjonalna?

Najlepiej to sprawdzić podłączając odpowiednie narzędzia, które pozwalają nam na zbieranie wartościowych informacji. Jednak, aby móc sprawdzić jak użytkownicy poruszają się po stronie, najpierw musimy skierować na nią potencjalnych klientów.

pozycjonowanie stron www

Krok 2. Narzędzia analityczne – mierz ruch i zaangażowanie użytkowników!

Posiadasz stronę internetową i zastanawiasz się, jak możesz przyciągnąć na nią klientów? Sprawdź możliwości i potencjał swojej strony. Wiele mówi się o pozycjonowaniu i o tym, jak ważne jest posiadanie wysokich pozycji na wartościowe frazy kluczowe.

Nie przeskakujmy jednak od razu do kroku nr 4., zacznijmy od podłączenia niezastąpionych narzędzi analitycznych jakimi są Google Analytics i Google Search Console. Niestety świadomość o konieczności zbierania danych o jakości ruchu i zaangażowaniu użytkowników na stronie jest znikoma.

Google Analytics i Google Search Console – najlepsi przyjaciele każdego specjalisty SEO

Często przedsiębiorcy mają stronę internetową, jednak wielu z nich nie posiada podpiętych narzędzi analitycznych. Oznacza to, że nie są wstanie zmierzyć:

  • czy strona przynosi zysk?
  • czy witryna jest atrakcyjna dla użytkownika?
  • czy strona widoczna jest w Internecie?
  • czy prowadzone kampanie marketingowe na stronę są skuteczne?

Aby móc korzystać z Google Analytics i Google Search Console wystarczy dodać do kodu strony odpowiedni tag śledzenia, który możemy pobrać z konta usługi. Są to całkowicie darmowe i niezastąpione narzędzia. Do założenia konta wystarczy mail w domenie gmail.com.

Chcesz sprawdzić skuteczność dotychczasowych działań marketingowych?

Porozmawiajmy o tym, jak Twoja firma pozyskuje klientów i w jaki sposób możesz to rozwinąć. Wykonamy dla Ciebie weryfikację działań i zaproponujemy najlepsze rozwiązania marketingowe dedykowane dla Twojej firmy.

Przydatne funkcje Google Search Console

Search Console to darmowe narzędzie od Google, które pozwala na mierzenie ruchu pochodzącego z wyszukiwarki Google, służy do monitorowania stanu indeksowania witryny oraz rozwiązywaniu problemów.

W zakładce skuteczność znajdziemy informacji o liczbie kliknięć, wyświetleń oraz średniej pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwarki Google (np.: google.com, google.pl). Uzyskamy w tym miejscu informacje za pomocą jakich słów kluczowych użytkownicy weszli w interakcję ze stroną. Taka wiedza pozwala na zoptymalizowanie treści na stronie.

Blok „indeks” pozwala nam na przesłanie mapy witryny, dzięki czemu możemy mieć pewność, że Google ma najbardziej aktualne informacje o witrynie. Search Console poinformuje cię mailowo, gdy pojawią się problemy z indeksowaniem strony. Dzięki czemu szybko można zdiagnozować i rozwiązać problem

Przydatne funkcje Google Analytics

Google Analytics to potężne narzędzie analityczne, który dostarcza nam nawet 80 rodzajów raportów. Program jest całkowicie darmowy, aby zacząć z niego korzystać wystarczy założyć konto usługi na analytics.google.com, pobrać tag śledzenia i dodać do kodu strony.

Google Analytics zbiera rzeczywiste dane o wejściach na stronę i czasie spędzonym w witrynie. Możemy dowiedzieć się o źródle pochodzenia ruchu (czy ruch przekierowany jest z social mediów, wyszukiwarek internetowych, z kampanii Google Ads etc.).

Narzędzie posiada szereg przydatnych funkcji, które pozwolą nam na lepsze zrozumienie potrzeb klienta i dopasowanie kampanii reklamowych oraz treści na stronie do jego zainteresowań i potrzeb. Możliwość ustalenia odpowiednich celi i zdarzeń pozwoli nam na ocenę wartości ruchu na stronie i określenie zysków, jakie przynosi nam witryna.

W dużym skrócie Google Analytics udostępnia nam informacje:

  • Jaki typ odbiorców odwiedza witrynę
  • Źródle pozyskiwanego ruchu na stronie
  • Zachowaniu użytkowników w witrynie
  • Liczbie konwersji na stronie
  • Analiza danych i obserwacja trendów

Regularna analiza danych i obserwacja zmieniających się trendów wyszukiwań i sposobie poruszania się użytkowników po witrynie pozwoli nam na szybkie reagowanie i dostosowanie się do aktualnego rynku. Rynek jest płynny, dlatego tak ważne jest monitorowanie jego ruchów. Analizując informacje z narzędzi analitycznych możesz udoskonalać stronę i kampanię marketingowe, dzięki czemu zwiększysz zyski. Dzięki raportom z Google Analytics i Google Search Console poznasz profil swojego klienta i dostosujesz ofertę do jego potrzeb.

Zobacz również