- Jak zacząć reklamować się w Internecie?
- Krok 1. Strona internetowa firmy – Królową jest kontent!
- Cel strony www
- Dlaczego wyznaczenie założeń, jakie ma spełniać strona www jest ważne?
- Unikaj dużej liczby podstron z małą ilością treści
- Inteligentne rozmieszczenie treści na stronie internetowej
- Im prościej, tym lepiej
- Nie za dużo i nie za mało
- Strona www – Twoja wirtualna wizytówka
Jak zacząć reklamować się w Internecie? – To pytanie najczęściej zadają sobie osoby prowadzące sklep internetowy czy świadczące usługi. Konkurencja jest ogromna i każdy walczy o najlepsze miejsca reklamowe. W wielu poradnikach o marketingu internetowym można przeczytać, że należy zacząć od Google Ads czy SEO. Pierwszym i najważniejszym krokiem jest strona docelowa, czyli Twój prywatny zakątek Internetu.
Krok 1. Strona internetowa firmy – Królową jest kontent!
Jest to najważniejszy, a jednocześnie najczęściej zaniedbywany element marketingu internetowego. Królową jest kontent, a to właśnie on jest najsłabszą stroną wielu witryn firmowych. Nie intuicyjne menu, niesprecyzowana oferta, brak cennika czy zbyt głęboko ukryty na stronie kontakt do firmy. To tylko wierzchołek góry lodowej najczęściej popełnianych błędów.
Cel strony www
Wyznaczenie jasnych celów pozwala na dobór odpowiednich funkcjonalności na stronie. Ułatwia również logiczne rozmieszczenie treści. Znając założenia, jakie ma spełniać witryna, można ją w pełni przystosować do dalszych działań marketingowych.
Wyznaczenie celu, jaki ma spełniać strona, jest jednym z najtrudniejszych punktów. Niestety odpowiedź „ma pozyskiwać klientów” jest zbyt ogólna. Rozbudowane witryny takie jak sklepy internetowe czy strony z podstronami pozwalają na spełnianie kilku celów. Dodatkowo ze względu na dalszą możliwość rozbudowania treści na stronie, można ją skutecznie pozycjonować. Witryna typu landing page bardziej sprawdza się do reklamowania wybranej usługi czy produktu. Najlepiej sprawdza się do kampanii „pay per click”.
Dlaczego wyznaczenie założeń, jakie ma spełniać strona www jest ważne?
Wiedząc, jakie zadania ma spełniać strona, można podjąć właściwe decyzje o jej wyglądzie i funkcjonalności. W inny sposób użytkownik będzie poruszał się pod sklepie internetowym, a inaczej po witrynie z podstronami.
W zależności od rodzaju witryny inaczej będzie wyglądać działania marketingowe. Na przykład dla sklepów online jest dedykowana kampania Zakupy Google. Natomiast prowadząc działania SEO, nie pozycjonuje się kart produktów (podstrony z konkretnym produktem). Sklep należy odpowiednie dostosować, zarówno pod kampanie typu Zakupy Google jak i dalsze pozycjonowanie.
Znając założenia i cele, jakie ma spełniać witryna, pozwala na dostosowanie jej pod kątem zbierania danych. Do takich narzędzi należy między innymi Google Analytics. Odpowiednie zaprogramowanie elementów takich, jak np. ścieżka zakupowa, uzupełnienie formularzy kontaktu umożliwia monitorowanie wartościowego ruchu na stronie. Pozwala to na odnajdowanie słabych elementów i optymalizacji strony pod kątem zwiększania liczby konwersji.
Rozpocznij skuteczne działania marketingowe dla Twojej firmy!
Umów się na bezpłatną 30 minutową konsultację z naszym specjalistą. Podczas rozmowy określisz to co chcesz osiągnąć w działaniach marketingowych, a my podamy rozwiązania, które będziesz mógł wdrożyć.
Unikaj dużej liczby podstron z małą ilością treści
Brak treści na głównej stronie to bolączka wielu witryn. Kolejnym często popełnianym błędem jest brak jasnych komunikatów i wezwań do działania. Kwestią, którą warto przemyśleć to menu strony. Weźmy jako przykład podstronę „o nas”. Często w tej zakładce można znaleźć jeden, krótki akapit lub powtórzenie treści z „oferty”.
Inteligentne rozmieszczenie treści na stronie internetowej
Przed stworzeniem witryny zastanów się ile i jakie treści umieścisz w każdej z zakładek. Nie twórz podstrony „o nas” z jednym akapitem tekstu. Lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie tych informacji na stronie głównej. Nie zawsze warto też oddzielać cennik od oferty. Osobna zakładka z cenami sprawdza się w branżach gastronomicznych czy zakładach kosmetycznych z szeroką ofertą zabiegów.
Im prościej, tym lepiej
Możliwość kupowania produktów z drugiego końca świata sprawiło, że najważniejszy jest prosty i jasny komunikat. Klient nie lubi zgadywać ani zastanawiać się nad tym, co powinien zrobić. Chce szybko i trafnie znajdywać poszukiwane informacje i/lub produkty na stronie.
Forma kontaktu powinna być przede wszystkim prosta dla klienta. Zbyt rozbudowany formularz może wiele osób zniechęcić. Nie decyduj się na podpięcie czatu w witrynie, który będzie zawsze offline. Kolejną popularną funkcjonalnością są „aktualności”, które na większości stron internetowych są po prostu nieaktualne. – To są detale, które sprawiają, że witryna otrzymuje negatywny feedback.
Zanim zdecydujesz się na zlecenie zaprogramowania poszczególnych funkcjonalności, zastanów się, czy faktycznie będziesz z nich korzystać. Wejdź w skórę klienta, nie powielaj tych samych błędów, które irytują cię na innych stronach www.
Nie za dużo i nie za mało
To złota myśl przewodnia, podczas tworzenia strony www. Dobrym przykładem będzie tu zakładka kontakt. Z pewnością każdy z nas, spotkał się z taką sytuacją. Po znalezieniu interesującej oferty, podjęliśmy próbę kontaktu telefonicznego z konkretną firmą. Po wejściu w odpowiednią zakładkę, znaleźliśmy tam kilka telefonów. Poczuliśmy irytację, podczas zastanawiania się, który z nich powinniśmy wybrać. Dzwonimy pod pierwszy numer – nikt nie odbiera, pod drugi, trzeci… Jednak nadal nikt nie odpowiada, w efekcie jesteśmy tylko bardzo sfrustrowaniu.
Więcej, nie zawsze znaczy lepiej. Dobrym rozwiązaniem powyższego problemu jest podanie jednego numeru, np. do recepcji. Wyznaczony do tego pracownik będzie mógł odebrać telefon. Po krótkiej rozmowie, może szybko przekierować połączenie do odpowiedniego działu w firmie.
Strona www – Twoja wirtualna wizytówka
Zadbana, aktualna i funkcjonalna strona internetowa jest Twoją wizytówką. Pamiętaj, że dobre pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Zadbaj o wizerunek firmy w sieci, dzięki przemyślanej i intuicyjnej stronie. Możesz skonfigurować najlepszą kampanię Google Ads, zamówić najwyższej jakości linki i artykuły sponsorowane. Nic to jednak nie da. W pierwszej kolejności zadbaj o witrynę, na którą prowadzisz reklamę.